28 Mart 2013 Perşembe

unutmayın bu yiğitleri--kızıldere-30/mart/1972







Kızıldere Katliamı

Mahir Çayan, Sinan Kazım Özüdoğru, Hüdai Arıkan, Ertan Saruhan, Saffet Alp, Sabahattin Kurt, Nihat Yılmaz, Ahmet Atasoy, Cihan Alptekin, Ömer Ayna güvenlik güçlerince öldürüldü; Ertuğrul Kürkçü yakalandı. Kızıldere Katliamının sorumluları hala serbest.

Kızıldere Katliamı, Türkiye devrimci sosyalist hareketinin tarihinde bir dönüm noktası. 12 Mart muhtırası sonrasında devlet şiddeti artarken, Türkiye Halk Kurtuluş Parti-Cephesi (THKP-C) ve Türkiye Halk Kurtuluş Ordusu (THKO) militanı 11 kişi Deniz Gezmiş, Yusuf Arslan ve Hüseyin İnan'ın idamını engellemeye çalışırken Tokat'ın Niksar ilçesine bağlı Kızıldere köyünde kıstırıldılar. Aşağıda o günlerin hikayesi...
İstanbul'da Ulaş Bardakçı'nın öldürülmesi ve Ziya Yılmaz'ın ağır yaralı olarak yakalanması, Orhan Savaşçı ve arkadaşlarının tutuklanması, ardından Koray Doğan'ın öldürülmesi ve Oğuzhan Müftüoğlu'nun da tutuklanması üzerine, tasarlanan birkaç umutsuzca çıkışın ve Ankara'da ya da başka bir büyük kentte barınma olanağının olmadığının görülmesi üzerine asıl örgütlenmeden geriye kalan iki kişi Mahir Çayan ve Ertuğrul Kürkçü, THKO üyeleri Cihan Alptekin ve Ömer Ayna ile birlikte, THKP-C'nin Doğu Karadeniz'deki kitle çalışmalarından edindiği ilişkiler alanına geçmek üzere yollarda yapılan sıkı aramalardan kurtulabilmek için makarna yüklü bir kamyonun yükleri arasına gizlenerek Fatsa'nın Yapraklı köyünde Ahmet Atasoy'un bir akrabasının evine yerleştirildiler.
Cezaevinden kaçıştan başlayarak yapılması mümkün ve gerekli ilk girişimin Deniz Gezmiş, Yusuf Arslan ve Hüseyin İnan'ın idamlarının önlenmesi olduğu düşüncesinin aralarında sürekli olarak güçlendiği topluluğun eline Fatsa'ya yerleştikten sonra Ankara ve İstanbul'da sahip olmadıkları kadar elverişli bir imkan geçti: Varlığı daha önceden bilinen ve belirlenmiş olan NATO dinleme üssünde görevli İngiliz personeli. Kısa bir durum muhasebesinin ardından CHP'nin üç THKO'lunun idam cezalarının yerine getirilmesine ilişkin TBMM kararına Anayasa Mahkemesi'nde yaptığı itirazın sonucunun beklenmesi ve idamları önleyecek başka hiçbir yasal yol kalmadığında İngiliz görevlilerin rehin alınarak idamların yerine getirilmesinin engellenmesine karar verildi. Ancak, bu kararın yerine getirilebilmesi için gerekli bilgi, araç, barınma olanakları ve ilişkiler, kısacası yerel örgütlenme, ancak seyrek bir sempatizanlar çevresinin gevşek örgütlenmeleri içinde vardı.
Beri yandan bürokrasi içindeki mücadele, 12 Mart sonrasında devletin korunabilmiş kimi yasallıklarının askeri diktatörlüğü kalıcılaştırma yanlısı güçler tarafından sürekli olarak aşındırılması biçiminde sürüyordu. Bir yandan Anayasa Mahkemesi'nde davaya bakılırken öte yandan Ankara Sıkıyönetim Komutanlığı infazlar için darağaçlarının hazırlanmakta olduğuna ilişkin bildiriler yayınlayarak Anayasa Mahkemesi'ni baskı altında tutmaya çalışıyordu. Devletin kurumları arasında idama mahkum üç devrimcinin hayatları üzerinde süren bu mücadelenin doğurduğu gerilimli ve belirsiz atmosfer içinde, henüz hazırlıkların tamamlanmadığı bir sırada grubun büyük kentle olan son bağlantısı da koptu. Artık yerlerinin devlet güçlerinin bilgisi içine girip girmediğinden hiç bir zaman emin olmayarak, arkadaşlarının idamlarını engelleyemeden yakalanmak ya da her türlü riski göze alarak harekete geçmek kararıyla, 25 Mart 1972 gecesi saat 19.30'da Mahir Çayan, Cihan Alptekin, Ertuğrul Kürkçü, Hüdai Arıkan ve Ertan Saruhan ellerinde kendilerine ait herhangi bir araçları olmaksızın yöredeki bir tanıdıklarının aracıyla Ünye'de İngiliz teknisyenlerin kaldığı apartmana keşif yapmaya gittiler. Evin önünde İngiliz görevlilere ait aracın durmakta olduğunu görünce, o gece İngilizleri kaçırmayı düşündülerse de çevrenin kalabalıklığından ötürü bundan vazgeçtiler. Geceyi Ünye'deki bir tanıdıklarının evinde geçirdiler.
26 Mart 1972 sabaha karşı devlet güçleri, kalabalık komando birliği, özel görevliler ve polis birlikleri ile Ankara'da elde ettikleri bilgileri değerlendirerek Ünye'deki bağlantı noktalarını ele geçirmek ve ardından aranmakta olan THKP-C ve THKO üyelerini yakalamak üzere Fatsa'yı abluka altına aldılar. Daha sonra 1979'da Fatsa Belediye Başkanı olan terzi Fikri Sönmez ve çırağını gözaltına alan devlet güçlerinin kendi yerlerini öğrenmek üzere onları işkence altında sorgulamakta olduğunu öğrenen grup iki seçenekle karşı karşıya kaldı; ya İngiliz görevlileri de yanlarına alarak Ünye'den ayrılacak ve arkadaşları Sinan Kazım Özüdoğru, Sabahattin Kurt, Saffet Alp ve Ömer Ayna'nın bulunduğu Kızıldere köyüne ulaşacaklardı ya da etkili herhangi bir eylemde bulunma olasılığı bulunmayan bu köye kendi başlarına gitmenin yolunu bulacaklardı. Aralarında yaptıkları tartışmada birinci seçeneğin uygulanması kararlaştırıldı. İngiliz görevlilerin araçları kaldıkları konutun önündeyse onları kaçıracak ve birlikte gideceklerdi. Değilse, yakalanmadan önceki son şansı kullanarak zorunlu olarak Ünye'den ayrılacaklardı. Yapılan keşifte İngilizlerin arabasının yerinde durduğu belirlendi ve eylem gerçekleştirildi. Üç İngiliz görevli alındı. Geride kalanlar bağlanarak hareket edemez hale getirildi ve Mahir Cayan, Cihan Alptekin, Ertuğrul Kürkçü, Hüdai Arıkan, Ertan Saruhan, Ahmet Atasoy ve Nihat Yılmaz, Kızıldere köyüne doğru İngilizlerin aracıyla yola çıktılar. Kızıldere köyüne tırmanan toprak yolun başında Ertan Saruhan ve Nihat Yılmaz'dan ayrılan grup, rehinelerle birlikte arkadaşlarıyla birleşmeye giderlerken Ertan Saruhan ve Nihat Yılmaz da aracı uygun bulacakları uzak bir yerde terkederek Ankara ya da İstanbul'a gitmekle görevlendirildiler.
Kızıldere'de
Soğuk ve rüzgarlı bir havada yokuş yukarı tırmanarak ancak gün ağarırken köy civarındaki ağıllara ulaşabilen grup, görünmemek için ağıllarda saklandı. 27 Mart 1972 gecesi yanlarında rehineleriyle birlikte, arkadaşlarının da kalmakta olduğu Kızıldere köyü muhtarının evine ulaştılar. 27 Mart 1972 sabahı İngiliz görevlilerin evine gelen hizmetlinin durumu polise bildirmesi üzerine, bütün bölgede topçu keşif uçakları ve helikopterlerle keşif uçuşlarına başlayan askeri birlikler aramalarını sürdürürken Kızıldere köyüne ilk giden grubun bağlantılarını kuranların ele geçmesi ve Niksar'daki bağlantı unsurunu açıklaması üzerine bu kişi 29 Mart 1972 günü yakalandı ve çok geçmeden güvenlik güçlerine muhtarın evini değilse de köy civarını tarif etti. Bu arada topçu keşif uçakları kar üzerinde Kızıldere köyüne çıkan yolun başında İngilizlerin aracının tekerlek izlerini tesbit ettiler. Nihayet aynı gün Niksar ilçesi girişinde Ertan Saruhan ve Nihat Yılmaz'ın bıraktıkları araba bulunduğu gibi, İstanbul ya da Ankara'ya gitmek yerine geriye Kızıldere'ye dönmeyi daha güvenlikli bulan Ertan Saruhan ve Nihat Yılmaz dönüş yolu üzerinde çevre köylerden ekmek alırlarken kuşku uyandırdılar. Bütün belirtilerin Kızıldere köyü dolayını işaret etmesi üzerine 30 Mart 1972 sabah 05.00'de bilgi edinmek için köy muhtarının evine gelen jandarmalara muhtar önceden hazırladığı ihbar mektubunu vererek arananların evinde kaldığını bildirdi.
Evin ve köyün sarılması üzerine evde sıkışıp kalan THKP-C üyeleri Mahir Çayan, Ertuğrul Kürkçü, Sinan Kazım Özüdoğru, Hüdai Arıkan, Ertan Saruhan, Saffet Alp, Sabahattin Kurt, Nihat Yılmaz ve Ahmet Atasoy ile THKO üyeleri Cihan Alptekin ve Ömer Ayna teslim olmamayı, taleplerine olumlu karşılık verilmez ve üzerlerine ateş açılırsa İngiliz rehineleri, bıraktıkları ültimatomda belirtildiği biçimde öldürerek sonuna kadar çarpışmayı kararlaştırdılar. Evin giriş ve çıkışlarını hububat ve un çuvalları, dolap, yastık ve yataklarla tahkim ederek, evin çatısında delikler açarak çevreyi gözetlemeye başladılar. "Teslim ol" çağrılarını reddettiler. Öğleden sonra saat 14.00 sularında İngilizlerin kendilerine çatıdan gösterilmesi ve kendileriyle konuşturulmasını isteyen çevreyi kuşatmış binlerce asker ve polisten oluşan birliklere İngilizleri gösterip konuşturdular. Kısa bir süre sonra içlerinden birinin çatıya çıkması ve görüşme yapılması isteğine uyarak çatıya çıkan Ertuğrul Kürkçü, Mahir Çayan, Cihan Alptekin ve Saffet Alp görüşmek üzere beklerlerken, ansızın üzerlerine önce tek tek, daha sonra çevredeki makinalı tüfek yuvalarından yaylım ateşi açıldı. Bu ateşin kimin emriyle açıldığı ve neyi amaçlamış olduğu bugün de açıklığa kavuşmuş değildir. Teknisyenleri ve devrimcilerin tümünü uzun bir kuşatmadan sonra sağ olarak yakalamanın askeri olarak mümkün olduğunu konuyla ilgilenen hemen hemen her uzman belirtmiştir.
Ancak amacın birarada kıstırılmış geniş bir önderliğin bir an öce temizlenmesi olduğu tahmin edilebilir. Kendilerini çatıdaki delikten eve atmayı başarabilen üç kişiden geride kalan Mahir Çayan başından yediği kurşunla öldü. Ardından daha önce alman karar uyarınca İngilizler öldürüldü. Kerpiçten yapılma evde kendi silahlarının atış menzili dışında kalan güvenlik kuvvetlerinin atışlarına karşı koyamayan, buna karşılık siper aldıkları duvarları delen makinalı tüfek mermileriyle isabet alan devrimcilerden Ömer Ayna gözünden vuruldu. Cihan Alptekin karnından yaralandı. Bir süre sonra ateş kesilip çağrılar yapıldıysa da kendilerini fiilen kurşuna dizmiş olan güçlerle görüşme yapmayı reddeden devrimciler evin sahanlığında toplandılar. Eve yapılacak yeni saldırıyı topluca karşılamak üzere el bombalarını hazırlayarak beklemeye başladılar. Ancak doğrudan değil, uzaktan tüfek bombaları ve roketatarlarla yapılan yeni saldırıda, topluca bulunulan sahanlığın bir bölümü isabet aldı. Bu isabetle tahrip olan bölümde el bombası taşıyanlardan birinin pimi çekilmiş bombası elinden fırlayınca ötekilerin de ortasında patlayan bomba bir dizi patlamaya yol açtı. Evin arkasından sahanlığa girilen ikinci girişi tutmakta olan Ertuğrul Kürkçü dışındakilerin önemli bir bölümü ölürken Ertuğrul Kürkçü evin bitişiğindeki samanlığa geçerek saklandı. Evden gelen silah atışlarının kesilmesi üzerine tarama atışları yaparak eve girenler can çekişmekte olan Saffet Alp'i kurşuna dizdiler. Evdekilerin tam sayısını bilmemeleri ve muhtar Emrullah Arslan'ın verdiği sayıyla ölülerin sayısının uyması üzerine hava kararırken cesetleri de alarak köyden ayrıldılar. Ertuğrul Kürkçü saklandığı yerden çıkamadı.
Ertesi gün ölülerini almak üzere gelen yakınlarının teşhisleri sırasında Ertuğrul Kürkçü'nün babasının ölenler arasında oğlunun bulunmadığını söylemesi üzerine yeniden yapılan arama sırasında Ertuğrul Kürkçü de yakalandı.
Türkiye sosyalist ve devrimci hareketinin tarihinde "Kızıldere Katliamı" olarak bilinen olay, gerçekleşmesi ve gelişmesi sürecinde Türkiye'de ve Türkiye dışında büyük tepkilere yol açtı. Ancak yapılan bütün yanlış bilgilendirme, saptırma ve spekülasyonlara karşın devletin bu "katliam"ı savunması ve meşrulaştırabilmesi mümkün olmadı. Halkın vicdanı Kızıldere'de öldürülenlerin yanında yer aldı.
Ancak, devletin özgül amaçları bakımından "Kızıldere Katliamı" hedeflerine ulaştı. Öncelikle THKP-C'nin önderliğine vurulan ağır darbe, yalnızca bu örgütün değil, sosyalist hareketin 1968'lilerin içinden çıkan önemli bir grup önderinin yokolmasına yol açarken özellikle THKP-C'nin atomize olmasına ve örgütsel olarak dağılmasına neden oldu. Sürekli ve güvenilir bir önderlik yoksunluğu sosyalist hareketin "devrimci" kanadında sonraki on yıl boyunca da esaslı olarak giderilemeyen bir önderlik bunalımına yol açtı.(SA/EÜ)
* Bu yazı Sosyalizm ve Toplumsal Mücadeleler Ansiklopedisi 'nden alındı. İletişim Yayınları, Cilt 7, sf. 2185-88




unutmayın
bu yiğitleri



Ortaçağ Uygarlığı Araplar..abbasi hanedanlığı


Ortaçağ Uygarlığı Araplar..abbasi hanedanlığı


Emevilerin gücü 000 düştü, Ebu Müslim isyanı sonucu, Merv, 000 arttırdı ve İran'da dağıtıldı. Isyan Hariciler ve Şiiler katılmak için. Emevi deviren muzaffer bir ayaklanmanın tepe üzerinde, (torunları Emevi halifelerinden güçlerini kaybetti onlar Cordoba Halifeliği kurulan İspanya yalnızca uzak batı bir dayanak, kazanmak için başardık) güç Halife yeni bir tür geldi - Abbasiler. Şiiler tarafından mağlup Abbasiler, Sünni resmi devlet dini olarak kabul ve Bağdat (el-Mes'udi altın madenleri ve yataklardır taşlar Abbasi Hanedanı / Tarihi sermaye taşındı rağmen:.. 749-947 yıl 2002 s 565 /..
Abbasiler (Muhammed'in amcasının soyundan) - iç savaş gücü, yeni bir hanedanı geldi. 749 yılında, bir tanesi - Ebu'l-Abbasas SAFFAH ilan halife oldu. Hilafet tahtına kendisi kurulması, Abbasiler isyancıları cezalandırdı. Ebu Müslim idam edildi.
Descendants güçlerini Emevi halifelerinin onlar Cordoba Halifeliği kurulan İspanya yalnızca uzak batı bir dayanak, kazanmak için başardık kaybetti.
Abbasiler Şiiler tarafından yenilgiye rağmen, Sünni resmi devlet dini olarak kabul ve 762 yılında Bağdat'a sermaye taşınır
İslam işareti altında yer ve sömürge ülkelerdeki bazı kitle kurtuluş hareketlerine aldı. En ünlü - Sudan (Afrika) 1881-1898 gg yılında Mehdi hareketi. Kafası - Muhammed Ahmed - Afrika Müslümanların sömürgeciliğe karşı mücadeleye önderlik için tasarlanmış, kendini Mehdi (yani kurtarıcı, mesih) ilan etti. Hareketi Kızıldeniz kadar doğuda Doğu Sudan'da bölge daha süpürüldü. Yaklaşık 20 yıl süren ve sadece zorluk ile İngiliz-Fransız ittifakı tarafından bastırıldı.
İslam'ın karakteristik özelliği, insanların hayatın her alanında güçlü bir müdahale olmasıdır. Ve Müslümanların kişisel ve aile hayatı, ve tüm sosyal yaşam, siyaset, hukuk ilişkisi, bir mahkeme, bir yaşam kültür yolu - Tüm bu tamamen dini yasalarına tabi olmalıdır. Eski zamanlarda, Müslüman ülkelerde devlet ve kilise yetkilileri birleştirilmesi tam olmuştur: devlet başkanları (halifesi, sultanı) Peygamber varisi olarak kabul edildi, yüksek din adamlarının kendi danışmanlarının personel, mahkeme ruhban sınıfının elinde tamamen oldu. Ceza ve medeni hukuk Hem dini hukuk tamamen inşa edilmiştir - Şeriat. Şeriat uygulanmasını izlemek ve onların Müslüman ilahiyatçılar yorumlayabilir.
Abbasiler aktif bir dış politika yapmadıkları - Halifeliğin kendi kural uzun yüzyıllar boyunca sadece Sicilya, Kıbrıs ve küçük ölçekli alanlarda bir dizi bağlanmıştır. Onların amacı zaten kazandı ne tutmaktı. Ve bunu yapmak kolay değildi.Naip, zamanla emirlerinden daha izole, yönetilen ülkelerde ve kalıtsal hükümdarlar olmak istedi. Mısır'da, Fas'ta, IX-X yüzyıllarda Libya, İran, Orta Asya. Kalıtsal güç neredeyse tamamen bağımsız emirlikler var. Onuncu yüzyılın ortalarında. halifenin yetkisi altında tek Irak vardı ve Bağdat'ta Muhafızları komutanları transfer halife güç fazla. Halife sadece ruhani liderler, "İslam Baba" oldu ve sonraki halife adına hala ana Cuma namazını bütün sadık sırasında telaffuz, kendi imgesini sikkeler üzerinde gösterilir. Halife de üniforma hakkı vardı - tek bir emir varisi tarafından resmi onayından sonra selefi yerleştirmek üzere sağ vardı.
Halife nihayet siyasi iktidarı kaybetti izledi Bund Şii tür - Bağdat zapadnoiranskim shakhinshakh yakalandı. Bu güç sadece kısmen Selçuklu Türkleri tarafından Bağdat'ın yakalanmasından sonra restore edilmiştir.
XI yüzyılın başında. cinsinin Selçuklu liderleri tarafından liderliğindeki Oğuz-Türkmen yarı-göçebe kabileler İran'ı istila ve kısa bir süre içinde çok Küçük Asya, İran, Irak fethetti. İslam'ın kabulü, Türk kabileleri Bizans Anadolu'dan rejenere yerleşti. XIII yüzyılın başında. batı ve ardından doğu Selçuklu devlet Moğolların Haçlıların etkisi altında kırdı. Moğol istilası Abbasi Halifeliği sona erdirmek ve Moğolların varlığı Orta Doğu'da kendi muzaffer önceden tutuklanmış, ancak Mısır Memluk sultanları. Moğol İlhanlı egemenliği altında İran, Irak, Kafkasya ve çok Anadolu'nun eski Selçuklu dahil edildi.

XIV yüzyılın başında. Küçük Asya'nın batı kesiminde hafif bir artış, Türk (Türk) devleti Osman Bey'di. Komşu Bizans'a karşı kampanyalar başarıya ulaştı: Küçük Asya'nın yakında büyük bir kısmı Osmanlı Türkleri tarafından yönetildi. XIV yüzyılın ikinci yarısında. Türklerin Balkanları işgal ve çok onları fethetti. Ayrıca, Türk sultanlarının kadar Irak'a doğusunda güçlerini uzatıldı. Geç XIV yüzyılda Timur muzaffer bir ordu ile bir çarpışma. Onun yönetimi Orta Asya, İran altındaki Moğol İlhanlı devlet ve birleşik yendi ve çok Ortadoğu, Türk sultanlarının orijinal konumlarına (Adam Metz "Müslüman Rönesansı". / Bertel, 1996, s. 315 / atılır.
Ancak Timur Türklerin imparatorluğunun çöküşünden sonra kendi genişleme devam etti. Yeniçeriler düzenli bir ordusu, sultanlar Bizans (tahrip eşlik etti 0000 yılında İstanbul'un yakalama) tahrip, Küçük Asya ve Balkanların fethi tamamlanmış ve XVI yüzyılın başında. Much İran Safevi basın kadar Ermenistan ve Kuzey Irak topraklarına kattı. Sonra güney-batısında askerleri dönüm, Türk sultanlarının Arabistan'da kendi otoritesini kurabilmek için, Mısır ve Suriye fethetti ve müminlerin son halifesi Sultan imtiyazlarını Komutanı devretmek zorunda kaldı. Bundan sonra, sultanın gücü tüm Arap Kuzey Afrika uzatıldı ve Avrupa'daki Türk kuvvetleri Viyana bastılar. Buna ek olarak, padişahın bir vasal Karadeniz'in önemli bir parçası olduğu yetkiyle, Kırım Hanı'nın düşündü. / Sıvı. Bölüm 1, 1997, s. 79 /.
Birleşik onun egemenliği altında Müslüman ülkelerin ve halkların büyük bir çoğunluğu, Türk Sultanı Müminlerin de facto cetvel, Arap halifeleri yüce makamına varisi oldu. Ancak, o İslam dünyasında dini bir otorite iddia edemezler.Geç Ortaçağ'da Bağımsız siyasi varlık, Hindistan bahsetmiyorum bile onun büyük ölçüde Şii nüfusu ile Safevi İran oldu.
Böylece, halifenin tahtına üzerinde karmaşık iç mücadelenin İslam hareketi ileriye azaltmak vermedi. Mu'awiya Araplar Afganistan, Buhara, Semerkant, Merv fethetti bile. VII-VIII yüzyıllarda fırsatta. Onlar Konstantinopolis'in duvarları döneceğim, Bizans İmparatorluğu'nun çok fethetti. Gürcistan'ın bir parçası Fethetti, Hazar baskın düzenledi. VIII yüzyılın başında. Halife valileri, Hindistan ve Çin sınırlarına ulaşan, hemen hemen tüm Orta Asya hilafet katılmış ayaklanmalar bir dizi nötralize. Kuzey Afrika'da ardından halifeliği Libya, Tunus, Fas ilhak edildi. Cebelitarık geçerek, Araplar İspanya'yı fetheden ve Pyrenees geçerek ve muzaffer peşin Poitiers sadece Savaşı (000 g) durduruldu nerede, Fransa'yı işgal etti.
Arap fetihleri ​​halifeliğin yüzyıllar var izin çok güçlü bir temel esas alınmıştır. Bu İslam'a açmıştır. Fethi fethedilen halkların İslamlaşma paralel olduğu gerçeği. Ve ilk başta, Peygamber zamanında, belki de fetih için en önemli teşvik yalnız şehirde daha sonraki durumlarda değiştirmek sonra, Arap ticaret düşüş çektiğini hasarı tamir edebileceklerini askeri üretim, peşinde olsaydı. Halifelik altında, hangi dinin siyasi yönetim ile birleşti, ve hatta bu simbiyoz öncü bir rol oynadı, ön plana İslamlaşma geldi edilmiştir. Peygamber naip, imparatorluğu yeni arazi takılarak görev Halife, İslam'a nüfusları ödüyor.


Ortaçağ Uygarlığı Araplar Emevi hanedanlığı..rus kaynaklarından


Emevi hanedanlığı...sovyet rusya kaynaklarından

Halifeliğin iç yapısı Emevi hanedanı (661-750) döneminde 

şekil almaya başladı, ancak temelleri bazıları önce atılmıştır. 

Bu dini ve laik yetkililer birleşmeye ilk etapta doğruydu. 

Muhammed'in kendisi bir siyasetçi ve dini lider olarak hareket 

etmişler ve bu geleneği İslam devleti kimliği vererek, 

gelecekte var olmaya devam etmiştir. En azından resmen 



Halife - Allah Muhammed Yardımcısı Messenger - tüm güç ve 

manevi (İmamlık) ve laik (emirlik) vardı. Doğal olarak, bu, 

Halife son derece yüksek bir otorite olan Allah'a karşı isyan 

etmek geliyordu halife başkaldırmaya, onun kişinin kutsallığını 

vurguladı. İslam medeniyeti çimentolama, bağlama, devlet, 

iktidar özü idi. Emevi hanedanının temsilcileri dev 

imparatorluk ve merkezi iktidarın güçlendirmek için bir dizi 

önlem aldı. Yeni dinin yayılması en önemli birleştirici unsur 

olmuştur. Arapça halifeliği içinde devlet haline geldiğini, 

aslında küçük önemi: Bu, işletme kayıtları vardı ilmi ve sanat 

eserleri yazdı. Ülkenin büyük ve dallanmış bürokrasi, köklü bir 

posta tarafından yürütülen kenar ile iletişim kurmuş 

çalıştırmak için. Merkez otoritesi artık hazine ya da dağıtılmış 

parsellerle bir maaş alır polis ve ordu, dayanıyordu. Ama 

devlet iktidarının ana faktör toprak mülkiyeti yüce yasası oldu. 

Tüm diğer Doğu uygarlıklarında olduğu gibi, devlet arazilerinin 

özel mülkiyete kısıtlamak için çalıştı. Arazi özel mülkiyet, 

elbette, halifelik, ama genellikle büyük boyutlarda ulaşmak 

değil. Kamu arazisi büyük bir kitle kira vergisi kasasına 

sağlanan topluluk tarafından işgal. Yaptığı hizmet için 

dağıtılmış devlet arazilerinin güç kısmı. Oğlu babasının 

mesleğini devraldı, ancak bunları satmak için izin verilmediği 

takdirde bu tür mülkiyet, geçti. Bu yasak aynı zamanda 

hanedan ailesi ve dini kurumlar tarafından holdingler dahil. 

Gelişen bir ticaret ve zanaat özel bir birim görevlileri 

tarafından yürütülmüştür devletin sıkı kontrolü altında idi 

Zengin kalabalık şehri. Bireyin durumu da oldukça geleneksel 

Doğu despotizmi oldu: Bir kişi aniden sosyal merdivenin en 

üstüne çıkmak olabilir ve aniden iktidarda olanların kapris 

yoksulluk veya telef düşüyor gibi. Merkezi otorite ayrılıkçılığı 

ile başa çıkamadı: valilik olarak, imparatorluk bölünmüş 

olduğu, emirlerin gerçek ustaları vardı. Onların emrinde 

maliye, ordu, bürokrasi vardır. Gerçek, yeni oluşan devletlerin 

iç yapısı benzer ve onun doruk yana Halifeliğin yapı olarak 

hemen hemen aynı idi. Bu anlamda, İslam'ın büyük bir rol 

oynadı etik medeniyet modeli, Müslüman dünyanın devlet 

tarihinin ayaklanmalar rağmen çok kararlı olmuştur.
Muhammed'in ölümünden sonra İslam devletinin Arap 

hükümdarları halife unvanını aldı Peygamber, yakınları veya 

akrabaları seçilmiştir. Kelime "milletvekili" anlamına gelir, bu 

yüzden Tanrı ile bir güç arkaya oldu - bir peygamber - Halife. 

Dört halife Ebu Bekir (632-634 gg.), Ömer (634-644 gg.), 

Osman (644-656 gg.), Ali (651-661 yıldır.) / Bosworth, 1971, 

s vardı. 115 /.


Zaten ilk halife genellikle liderliğindeki Arabistan ayrılıkçı 


isyanın pek çok yerinde, patlak silah zoruyla bastırmak 

zorunda kaldı "sahte peygamber." Gibi ortaçağ Arap tarihçisi 

Ahmed ibn Yahya Belazuri "fethi Kitabı" nda açıklanan bu 

operasyonların niteliği, özel bir ilgi görür. Aşağıdaki gibi Yani, 

komutanlarından biri, kamp gidiyor, Muhammed'in 

öğretilerinden daha var: "... düşmanlarımız Allah ve 

Peygamber adına barış anlaşmalara varmak için değil, 

İslam'a muhalif kucaklayarak İslam, vergilerin talep ödeme 

benimsemişlerdir gerektirir, ancak gelen Babasının ve kendi 

adına adına: Eğer onlara uymak değilseniz günah, büyük 

olmayacaktır.







Savaş, komuta kesmek kılıç kibirli baş Buluşturmak, ama 

münzevi, çocuk, kadın ve yaşlılar öldürmek ağaçlarını kestik ve 

evleri tahrip dokunmak yasaklıyorum. "


Sadece ülke içinde rakiplerini direnişini bastırmak ve doğusunda 

yürüyüş başlatmak (bugünkü Irak ve İran) ve batı (Akdeniz'in doğu kıyısı) için yönetilen değil Ebu Bekir Müslümanların hükümdarlığı içinde.
Kudüs Patriği Sophronius kuşatma ay sonra hazırlanmıştır, savunma güçleri tükenmiş. Müslüman tarihçilerin söylediği gibi Ancak, fatihler değil, her yerde ve her zaman, bu tür direnç karşılandı.
"Yarmuk Nehri Savaşı'nda öğrenmek için önce bu odaları onlara yakın, Müslümanlar sakinleri döndü ton haraç Hums onlarla aldı ve dedi ki, [tali zorunlu haraç]:" Biz elden, size yardımcı olmak ve sizi korumak için hiçbir zaman istedikleri gibi. "
Onlar sakinleri Hums dedi: "Sizin yönetim kurulu ve adalet için cetvel ile deneyimli adaletsizlikler ve şikayetlerin, bize daha gibi biz Iraklieva asker bizim kenti savunmak olacaktır." Ve onların kapıları kilitli ve gözaltında koydu. Aynı şekilde Müslümanlar ile bir barış anlaşması imzaladı Hıristiyanlar ve Yahudiler, kentlerde yaşayanlar, yaptım.
Ilk halifeler Arapların tamamen Sasani İmparatorluğu yok ve Ermenistan ve Gürcistan, Kafkasya'da aralığı ele geçirmek ve Hazar Hanlığı yüz gitmek başardı.
Bizans hilafet haraç ödemek zorunda ve sakinleri işgalciler ödemek nerede Müslüman orduları, Mısır'ı fethederek ve Akdeniz'in güney kıyısı boyunca hareket, 648 yılında Kartaca gitti.
Arap kampında bu zamana kadar devletin bölmek ve daraltmak için bir eğilimi vardır. Başlangıçta, bu hanedan bozukluklarına neden olmuştur. Ebu Bekir zaten gücü üzerinde Ömer iradesiyle halefi teslim kararından Medine (634) halkına çıkarmadan Muhammed ve ailesi sadece en yakın arkadaşları, kabul etmişti.
Ömer kendini 644 yılında Persler bazıları tarafından öldürüldüğü zaman, halife Osman oldu. İkincisi Kureyş Emevi ailesinin tür temsilcisi oldu. Daha sonra, Kureyş onu sert bir direnişle verilen ve sadece askeri bir dizi aksilik sonrasında İslam'ı kabul etmişti.
Emevi rejenerasyon tahakküme karşı tüm bu şartlar hoşnutsuzluk ve seçim Osman yasallığı konusunda şüphe doğurdu. Muhammed hoşnutsuz yakınları açtı, aralarında oğlu Ali. O komplocular Osman'ın Medina isyan öldürmeyi başardı halife ilan edildi o.
Yeni vali tüm kabul: Siyasi ufukta daha fazla başvuru aldı. Aisha - Bazıları Muhammed'in dul destekledi.
Ancak belirli bir aday lehine argümanlar biri - Birçok halife herhangi bir dindar Müslüman ve peygamber ailesi ile aile bağlarının seçilmek o zaman düşündüm. Bu görüşü savunanlar Ali kamptan ayrılmış ve ilan etmişlerdi "Tanrı'nın ve halkın iradesine dışında bir halife var." Onlar Hariciler, yani olarak tanındı filizlenmiş / p, 1971, ibid. 95 /.
Tüm bu farklılıklar Sünnet'te ötesinde unutulmamalıdır - Müslüman kutsal geleneği Muhammed ve onun kararlarının hayatı hakkında hikayeler içeriyor. Yani sonraki halife Sünnet lideri Emevi Muaviye, dayanıyordu. Ali, neredeyse tamamen Havâric'ten tahrip zaman oldu, 661 de bunlardan biri tarafından öldürüldü
750 Bu zamandan, Arap hilafeti Emevi hanedanı kurulmuştur.
Hüseyin - merhum Ali yeni bir Halife ve oğlu girmiş bir barış antlaşması ile Katılım Mu'awiya. Medine ve Mekke - Ayrıca yerli Arap toprakları üzerinde duruluyor Peygamber eski ambiyans ile bir uzlaşma oldu. Dış saygı geleneksel merkezleri sağlanması, Mu'awiya henüz fethetti ve kalıcılık öncelikle yeni toprakların fethi odaklanarak, Şam'a yaptığı sermaye taşındı.
Ama ölümünden hemen sonra (680) Mekke ve Medine'de Şiiler tekrar halife ilan Hüseyin'in hakları vardı.
Aynı yıl, Emevi hareketi ezildi güçleri: ordu isyancılar tarafından kuşatıldı, Hüseyin, kendini öldürdü, başını Şam'a gönderdi.
Bu yürütme dünyaya getirmedi: 682 yılında Emeviler Şiiler, Basra'da yerleşmiş, Medine'den Hariciler kovuldular - Küfe içinde. Berberiler - Mısır Kuzey Afrika batı bölgesindeki tüm eşyalarını yerel kabileler tarafından idare edildi. Komutan Abdullah İbn Zübeyr, Ermenistan ve Azerbaycan tarafından Emevi liderliğindeki Irak dan Arıza, Araplar başka bir ayaklanma başlatıldı, Amu Darya yılında Bizans İmparatorluğu, Orta Asya toprakları fethetti.
Halifeliğin topraklarının birleşmesi için mücadele Abd al-Malik (685 halife) başladı. Zaten 684 yılında, o Hariciler, kendisini Bizans ile barış anlaşması güvenli 687 bastırılmış bir Şii hareketi yenilmiş, 'Abd al-Malik Arap Yarımadası'nda Suriye ordu gönderdi. Peygamber Land atların toynakları altında atıldı. Halife askerleri onu kuşattı ve Mekke (692) alındığı sonra, Medine işgal etti.
Arap dünyasının böylece Elde konsolidasyon bazen Şam halifeliği adlandırılan ve önemli ölçüde yabancı genişleme artırmak olduğunu Emeviler, izin verdi.
Mısır valisi 'Abd al-Malik batı Akdeniz kıyılarında askerlerinin yol açtı. Burada, yukarıdaki gibi güçlü göçebe Berberiler tartışılmıştır. 689 yılında başlatılan saldırgan modern Cebelitarık 710 çıkışı ile tamamlandı. Bu İspanya iniş bir dizi için birkaç yıl daha aldı devletin Vizigotlar zayıflığı, eziyet huzursuzluk gösterdi. Yarımadası'nda ilk Arasında kadar (711) Sipariş Tarık bin Ziyad Freedman komutasındaki 7 bin kişi tahliye edildi. Toledo - Neredeyse direnç olmadan sermaye Vizigot Krallığı biten, şehirlerde bir dizi aldı, sonra Cadiz kazandı.
Kuzey Afrika Tarık (712) valisi sonra geldi, Musa, farklı bir güzergah boyunca hareket eden, Toledo geldi 18000 ordu getirdi. İşte Musa başarılı bir Freedman tutuklanmasını emretti ve onu zincire bağlı, ama İspanya ilk fatihlerin bellek Tarık dağ anlamına gelen Arapça Cebel (Gebel) Tarık, türetilen Cebelitarık adını korudu.
Uzun süren bir kuşatma Seville Musa aldı sonra ertesi yıl, neredeyse İber Yarımadası yakalanan: dağlık bir Bask işgalciler itaat etmemiştir. Ancak, Müslüman komutan uzun zafer: Damascus, o halife Velid I (. 705-715 yıl) Ve savaş ganimet yanlış dağılımı Süleyman (. 715-717 gg) suçlandı. Ağır para cezası ödeme, Musa gün bireysel sona erdi.
Fethedilen yerlerin valileri - - ve merkezi hükümet Zaten bu gelişmelerin askeri liderleri arasında derin bir düşmanlık göstermektedir.
Biraz önceki (695), Emeviler Arap kuvvetleri Hariciler çekildiler Irak'ta güç, yeniden olabilir. Onların güçlü noktası Merv (Mary) şehir nerede başarısı üzerine inşa, halifelerin kuvvetleri, Orta Asya fethetti. Ve kampanya Hindistan'da bir başarıydı: 711 yılında Araplar şehir Multan işgal - Hinduizmin en büyük merkezlerinden biri.
Tüm bu başarıları bina fethedilen halklar üzerinde kontrol sağlamak zorunda Arap kentlerinde, uygun inşaat tarafından eşlik etti.
Bu engeller, hayır görünüyordu, ne zaman Konstantinopolis muzaffer ordusu kuşatması (717). Olarak halifeliğin Genişleme, beklenen olmadı Kentin düşüş doğu ucunda ve dünya hakimiyeti için mücadele Araplar bağlantısı batı toprakları içindir.
Bu girişimin başarısı şüphesiz zor oldu: Bizans'ın sivil çekişmeler yirmi yıl zayıflamış, altı imparatorların tahtı zorla kaybedilen zaman, dördü infazcı tarafından öldürüldü. Dahası var: yeni imparator Leo Isauria arabofilom ve neredeyse gizli bir Müslüman biliniyordu. İslam'ın bu sempati, ona yapılmış gibi çağdaşlarının ve bazı araştırmacılar yaptım, ikonoklastik hareketi başlatan It edilir. Halife Süleyman imparatorluk tahtına Leo tamamen açık değildir haklar tanıyan ilk biridir.
Yeni imparator Arap Arkadaş umutları haklı değildi ve Bizans sermayeye karşı büyük bir kuvvet atıldı. Askerlerin bazıları Anadolu'dan taşınan ve diğer Trakya'ya denize transfer edildi, ve Avrupa'dan İstanbul'a ilerlemiştir. 1,800 gemi toplam Filo Akdeniz ve Karadeniz'e hem de şehir kesmiş. Düşman donanması onun alev mahkemeye karşı gönderilen rüzgarlar ve akıntılar olumlu bir kombinasyonu, tutukluk Leo, Isauria, imparatorluğun kaderi tehlikede idi.Ünlü Yunan ateşi Arap filosunun çok yıktı. Hemen bu deniz surları almak için umutsuz bir çaba kaydedildi sonra izledi.Ordusunun kuşatması ve Halife Süleyman ölümü konumunu etkilemez olamazdı. Arapların Surround Avrupa gruplama Bulgarlar endişeliydi.
Müslümanlara Ölümcül Konstantinapol'deki kış geçirmek karardı. Deniz komutu olmadan tam abluka mümkün değildi ve besiegers kuşatılmış bile daha yoksunluğu yaşadı. Sürekli akınlar rahatsız ve Halifelik ordusunun sert kışlar hastalığın incelmesi büyük onarılmaz kaybı yaşadı ve sadece yeni filo yardım için umut olabilir. 718 baharında, bu takviyeler dönüş yaptım, ama yine bir deniz savaşında yenildiler. Yetmezliği ve karadan presipite takviye transfer girişiminde sona erdi.
Arap kuvvetleri toplam zararı 100 bin olarak tahmin edildi. Bu felaket hala Müslümanların Fransa'nın işgal engel değildir ve bir süre orada kaldı yanı sıra, Talas Nehri üzerinde, 751 yılında Çin ordusunun yenilgisi Orta Asya kabileleri ile birlikte koymak, ama zaten ölmekte olan dev bir ölüm sancısı oldu.
Fethi meşakkatli, sadece zaferi getiren durdu, ama genellikle şiddetli Halife vergi politikası revize zorla yenilgiler biter.Toprakları fethetmek için Araplar için destek sağladı Işık aslında vergileri, ağır bir yük değil, Bizans ve Sasani imparatorluk gerçekleşti inferiyor gasp yerini almaya başladı.
Bu zamana kadar beş olmuştu valilik hem de askeri liderler ve yöneticiler, - emirlerin gerçek güç Yoğunlaştırılmış.
İlk genel valiliği İran, Irak, Doğu Arabistan, Horasan ve Orta Asya, bölgenin son iki ayrı cetveller vardı dahildir.
Hicaz, Yemen ve Orta Arabistan: İkinci valiliğe yerli Arap topraklarında bulunmaktadır.
Küçük Asya, Ermenistan ve Azerbaycan'ın doğu kısmında üçüncü aitti.
Dördüncü genel valiliği birleşik Mısır, Libya ve Trablus ve beşinci - Batı Afrika ve İspanya.
Emirleri çoğu bile artan toplumsal gerilimleri için zaten lider yetiştirme, kendi kurallarını belirledi. Bu süreç bireysel bölgelerin ayrılıkçı özlemleri üzerine bindirilmiş ve dini farklılıkları koruma altına alınmıştır.
VIII yüzyılın ikinci çeyreğinde. Bazı izole ayaklanmalar halifeliği boyunca oluştu. 728-737 yıllarında. Maveraünnehir gül Soğdlar'dan (nehirler Amu Derya ve Siri Derya), 734-743 yıldır. Küfe bölgesindeki Şiiler, 744-747 yıl içinde - - 740 Mağrip (Kuzey Afrika), ve İspanya, Berberiler. - Mezopotamya, Batı İran ve Güney Arabistan'da Hariciler. Tüm bu eylemler, katılımcıların farklı bir toplumsal bileşimi ve farklı ideolojik kabuk var. Bu serinin doruk noktası 747 yılında başladı ve İran ve Irak'ın bütününü kapsayan, gerçek bir iç savaş sonucunda eski köle Ebû Müslim, başkanlığında Horasan'da bir ayaklanma oldu. Isyancıların toplu, İranlı köylüler İran toprak sahipleri katıldı - çiftçiler Horasan'da Arap kabileleri yerleşmiş, birçok kaçak köle. Aynı renkli bu hareketlere katılanların bileşimi, ve din ile ilgili: Çeşitli mezheplerin Müslümanlar - Sünniler, Şiiler, Hariciler ve gayrimüslim nüfus. Emevi güçleri mağlup edildi. Son Halife Mervan II Suriye'ye çekildi, sonra da öldürüldü Mısır'a kaçtı.






hz Muhammed öncesi Araplar. Arapların Ortaçağ kültürü



 hz. Muhammed öncesi Araplar. Arapların Ortaçağ kültürü




Araplar bile eski Roma İmparatorluğu boyutunu aşarak, büyük bir dünya gücü yarattı. Araplar, ancak, onun halifelik birliği destek vermedi ve o yavaş yavaş ayrı bölüme ayrıldı.
Araplar büyük bir ihtişam tamamen kültürel gelişme ile gerçekleşti, ama bu kısa ömürlü oldu. Genel olarak, Araplar, İspanyol ve dindaşlarının Sicilya aracılığıyla, Batı ülkeleri etkileyen, kültürel arabulucular sadece rol oynamıştır.Araplar biz nihayet bizim günümüz rakamları (Hint, ancak, kökeni), cebir, doğa bilimleri ve tıp alanlarında pek çok beceri ve keşifler, borçlu unutmayın, Batı'da Ortaçağ skolastik kendi felsefesi olan heyecan verici değeri, hangi embriyoların sessiz Avrupa'daki tüm ileri soyut düşünme. Asya ve Afrika'daki Arap egemenliğinin dönemi kısa sürdü ve XI koyun. sadece bir barbarlık / Ahadov, 1988, s, dünyanın tarihinin onlarla getirdi Türkleri, işgal. 54 /.
Böylece, sonuç son hesaplama Müslüman dönemde Asya ve Afrika ilerledi ve onun Asya etkilemiş hikayeler ve hikaye doğu yarısında bu kapı ve yan geriledi - XIX yüzyılda sadece Balkanlar'da. XVI ve XVII yüzyıllarda olduğu Macaristan, kültürel yaşamı yeniden canlandırmaya başladı. Türk idaresi altında, son olarak, Rusya'ya, sadece uzun bir süre Müslüman halkın boyunduruğu altında idi, ama Türklere ve Moğollara.
Moğol boyunduruğu bir göstergesi, özellikle, dünya-tarihsel bir öneme sahipti Asya'da, önemli bir devrim için bize getiriyor tüm Müslüman dünya üzerinde çok büyük bir etkisi oldu. XIII yüzyılda. Asya, fatihlerin, yeni bir ulus, bu on yıllar boyunca güney Sibirya, Çin, Tibet, Orta Asya, İran ve Yakın Doğu'nun büyük bir Doğu karakteri geniş toprakların bir büyük despotizmi birleştirdiğiniz Moğollar, ve Avrupa'da, neredeyse tüm doğu Bugünkü Rusya'da yarısı. Daha az dayanıklı Arapça - than - Bu birlik bir Politik olarak çok dengesiz ama Moğol fatihler büyük bir kısmı Müslümanlık kabul önemliydi: Bu, tabii ki, büyük ölçüde Asya'da yayılmasına katkıda. (Bir kez daha, biz İslam'ın genel olarak Hindistan ve Orta Çağ olarak yalnız ve "dünya tarihinin sapa" durdu Çin, nüfuz unutmayın).
Genel olarak, Muhammed'in doğduğu - büyük Arap Yarımadası, Avrupa topraklarının dörtte birine eşit. Kızıl Deniz, Hint Okyanusu, Basra Körfezi, Ölü Deniz ve Ürdün Nehri Fırat - Araplar o kadar her yerde su sıçramasına çevresindeki Arapların Adası, denir.
Kuzey-batı-güney-doğu ve kuzey doğu düşük sırtlar yola hangi Hicaz Dağları streç bin millik bir de Kızıl Deniz boyunca.Denize Bu dağlar aniden bölünürler. Tihama adlandırılan boğucu ve çorak Dar ova kıyı şeridi,. Fırat ve Basra Körfezi Hicaz dağlar yavaşça inmek için - Nejd büyük bir plato, burada birkaç vahalar ile kayalık bozkır ve yarı-çöller yalan.Kuzeyinde ve doğusunda fazla çöl yalan - Suriye, Fırat uzanan ve Nefud Dahna. Sadece yağışlı mevsimlerde kış aylarında çöl Kızıl kumları, bitki örtüsü ile kaplı ve yaz aylarında onlar yakmak ve insanlar onları terk ediyor edilir.
Arap Yarımadası'nın güneyinde, Hint Okyanusu boyunca, nemi daha düşüyor. Eski zirai uygarlığı Buradan alanları - Yemen, Hadramawt, Yemen.
Arap Yarımadası'nın en eski sakinleri çiftçiler, göçebe pastoral, görünüşte bilmiyordum, ve bu nedenle yalnızca güney Arabistan ve yarımadanın orta kısmında vahalar yerleşim.
Bozkır, yarı-çöl ve çöl insanların göçebe yayınlanmasından sonra kalıcı olarak yaşamak. Ne kavmine "icat" olduğunu?Ne zaman ve nerede oldu? Tüm bu sorulara cevap olamaz. Ne açıktır çok daha sonra tarım ortaya çıktı olmasıdır. Bu yüksek sanat gibi fiziksel stres yalnızca gerekli ve (verimlilik) tarım çok daha verimli oldu. Tarih boyunca göçebeler için güç verdi Bu, genellikle tarımsal halklar kazanacak.
Araplar (adı "serseri" ya da "göçebe" olarak kabaca tercüme edilebilir), türetildiği Prasemiticheskie kabileler Arap Yarımadası geldi, görünüşe göre, göçebeler gibi. Onlar deve vardı onlarla, onların suyun en taze gıda ihtiyacını karşılarken edebilir, koyun ve keçi sürüleriyle birlikte taşındı Sadece kendilerini değil, su olmadan uzun bir süre olabilir, ama aynı zamanda süt verin - bu yerlerde su göçebeler değiştirir hiçbir yerde tatlı su veya kuyu vardır. "Bu, onların develer olmasaydı - Fransız Arabist Henri Lammens, notlar -. Yarısı göçebelerin susuzluktan ölmüş olurdu"
Göçebeler istila stepler ve çöllerle bakire bucaksız aldı, ama sonunda antik tarımsal kabilelerin fethetti ve onlarla karışmış değil sadece.
Her zaman Arapların Adası uygar dünyanın merkezinde yatıyordu. Eski Mısır ve Babil, Hitit ülkesi ve Filistin, Yunan Devlet ve Pers imparatorluğu - bütün bu ülkelerde Araplar vardı, hepsi vardı - ve mal ile tüccarlar ve savaşçılar, paralı askerler ve müttefik olarak devletler savaşan. Onlar komşu ülkeler işgal ve yağma etmek. Arabistan'da erzak ordusu onların etkisi marjinal alanlarda boyunduruk işgal ama yarımadanın merkezinde direnemedim. Güney Arabistan, Yemen ve Hadramaut, çağımızın ilk yüzyıllarda bir İran'dan, Etiyopya müttefiki Bizans'a tâbi oldu.
Bizans ve Pers kuzeyinde yer ve Araplar sürekli bir savaş meşgul edildi. Bizans ve Pers komşu Arap kabileleri ile barışa ihtiyaç ve onları imha, onları yok veya kolayca erişilemez stepler ve çöllerle (Ortaçağ Arap kültürü ve edebiyatına ganimeti bırakabilirim merkezi Arabistan, kabileler baskın sınırlarını açmayı amaçlayan sürücü için ., 1978, sayfa 125).
Orta Arabistan kabileleri herkesten tamamen bağımsız kaldı. Onlar sürüler Dromedaries, koyun ve stepler ve çöllerle keçi, yetiştirilen hurma vahalar, ekmek arpa ve buğday ile dolaştı.
Özellikle savaş karayolu İpek Yolu kesilince animasyon - Uzakdoğu ve Akdeniz bir ticaret oldu, güney ve batı Arabistan'ın aracılığıyla - Arap Yarımadası'nın önemli ticaret yollarının geçti her zaman olduğunu. Kızıldeniz'de Waterway, düşük ve Batı Arabistan, Hindistan, İran, Etiyopya, Suriye ve Filistin arasındaki yolların merkezidir. Karavan baharat ve Suriye'den Güney Arabistan, altın tozu, fildişi ve köleler Afrika, silah, tahıl ve bitkisel yağ, Çin'den ipek, Basra Körfezi'nden incileri tekstil taşıma. Kervan yolları boyunca korunması gereken mal depoları ve işletmeleri ile bir anlaşma burada yapılan yerel ticaret ve yerleşmiş esnaf vardı. Nomads ve deve kervanları verilen iletkenler, silahlı muhafızlar. Onlar kendi toprakları üzerinden bir geçiş onları vergilendirmek ücret. Tüccarlar yün, deri, ve sığır satış.Şehirler ve kasabalar göç, tüccar oldu. Bu nedenle, değişik derecelerde göçebe kabileler, kendi toprakları üzerinde sorunsuz ve tercihen gitti ticareti için istekli.